pondělí 19. března 2012

SpP 5: Cesta tam a zase zpátky

Pátý díl Světa po Pádu zase poněkud vybočuje ze standardu. Jde o ryzí družinovku, kdy skupina hráčů prochází předem připraveným terénem a překonává různé nástrahy. Původně mělo jít o pražské podzemí, konkrétně o podzemní část Motolského potoka. Nakonec se však celá hra přesunula do jiné pražské lokace (a ne podzemní), která umožňuje větší pestrost a i interakci s cizími postavami. Oproti běžným družinovkám v sobě ale nese i různé postupy obšlehnuté z komorních larpů. Hráči rozplétají různé příběhy a řeší i vnitřní spory.

Pro případné zájemce je nutné poznamenat, že cesta je dosti náročná a její délka je několik kilometrů. Drápání se do kopců, prolézání sutinami, plížení se křovím, vyhýbání se pastím a hlídkám. Také brodění se ve vysoké vodě a čvachtání v bažinách. To vše navíc potmě.

Pro hráče je povinná ochrana zraku (ale AS zbraně si s sebou brát nemusí), dobrá obuv, zničitelné oblečení a batoh (+ po zkušenosti z minulých běhů doporučujeme vlastní opasek, nebo aspoň provázek). Vrchní část kostýmu se fasuje těsně před hrou. Doporučenou částí výbavy jsou taky holiny (jako náhradní obuv na několik míst), nějaké stylové světlo a něco málo pitné vody a jídla.

Pokud se vám zdá úloha hráčských postav příliš nepohodlná a přitom byste se chtěli akce účastnit, východisko tu je. Nabízí se hraní rolí několika druhů cizích postav, z nichž asi nejoblíbenější je hraní gangu v údolí. V zásadě jde o příležitost vyrazit si do relativní přírody přímo v Praze, opéct si něco nad ohněm, tvářit se drsně v PA kostýmu a i něco popít v dobré společnosti za doprovodu roztodivné hudby. Ano slyšíte dobře! PA párty! A s možností hlídkovat v údolí, hledat nepřátele a občas si třeba i do něčeho střelit. Pro bližší informace kontaktujte orgy.

A jaký je příběh?
Tento díl se odehrává trochu dříve v čase než předchozí čtyři. Dost možná i jen pár generací po Pádu. Jednota se teprve učí oživovat staré továrny, Pražské gangy jsou ještě v plenkách a Kladno se zatím nemusí zabývat tím, co dělají ostatní města. A právě o Kladně je náš příběh. Čtveřice Kladenských vojáků se vydává ku Praze, aby tam našla svého přítele. Velitele odpovědného za mnoho dobrých změn. Muže, ve kterém vidí naději, že Kladno neskončí v úpadku. Co ale v Praze najdou? Pomůže jim v tom tajemný Průvodce? A jdou všichni do Prahy kvůli tomu samému? To jsou otázky, na které možná najdete odpovědi, pokud se rozhodnete ztvárnit jednu z hráčských rolí.

Larp byl poprvé testován 16.3.2012. Byl součástí Pražského Larpvíkendu a bude se zcela jistě několikrát opakovat.
Pokud si chcte tuto hru zahrát, sežeňte si spoluhráče a kontaktujte mě.


Hráčské postavy:
Kočka
Je mezi vojáky hodně oblíbená. Svého času se nechala snadno svést od nejednoho z nich, ale poslední dobou je spíše za ledovou královnu. Aspoň co se týče známostí s muži. Jinak je ale velmi přátelská a obětavá.V Armádě plní především úlohu medičky. Jejím odvěkým problémem ovšem je, že se neustále snaží vyrovnat vojákům mužského pohlaví. Což pochopitelně není možné. Kočka je velmi loajální Kladnu a jeho armádě. Zároveň patřila k lidem, kteří měli ke Kapitánovi blíž (ve hře hledaný velitel). O tom, že by snad s ním mohla něco mít se šušká v centrálním táboře už léta. 

Kočka je postava poněkud vláčená událostmi. Vstupuje do Prahy s jasnými názory, které jsou ovšem během cesty podrobovány tvrdým zkouškám. Kočka je postava zaměřená především na zjišťování informací a vyrovnávání se s nimi. Je také velmi obětavá a starostlivá. Je připravena kdykoliv podat pomocnou ruku.



Germán
Germán ještě před vzestupem Kapitána zajišťoval zásoby pro armádu. Poté co se Kapitán ujmul velení nad armádou, stal se Germán jeho poradcem a levou rukou. Germánovi vědomosti a kontakty jakožto Továrníka byly pro Kapitána velice cenné. Je to mírně uzavřený muž, ovšem velmi chytrý a praktický. Armádě zajišťuje kontakt s Městem a je důstojníkem přes materiál. Od zmizení Kapitána se Germán s ostatními baví méně. Jeho motivace není úplně jasná, ale nabídku účasti ve výpravě přijal bez váhání.

Postava balancující na ostří nože. Její názory nebudou přijímány jednoduše a může se snadno dostat do opozice. Vhodné pro zkušenějšího hráče, kterému nevadí manipulovat lidmi. 




Kyklop
Kyklop si svojí přezdívku do armády už přinesl a nikdo neví co znamená. Býval Kapitánovou pravou rukou. Prý si s Kapitánem navzájem několikrát zachránili životy a byli velmi dobrými přáteli. Kyklop je opravdový bojovník, který se ničeho nezalekne a v řadách nepřátel je zvyklý dělat krvavou spoušť. Nezdá se, že by Kyklopa zajímalo ještě něco jiného než bojování a armáda. Jeho motivace k cestě je jasná - bez Kapitána se armáda definitivně rozpadne.

Jde spíše o jednodušší postavu, která nic moc neřeší. Měl by být silný ve svých názorech a být hnacím motorem skupiny, pokud se cesta začne komplikovat.




Prcek
Je jasné, že bez Kapitánovi pomoci by tento mladík v armádě dlouho nevydržel. Kapitán ho ale často držel stranou a měl Prcka pod dozorem. I když o tom Prcek sám nerad mluví je dost zřejmé, že v armádě se k ničemu příliš nehodí. Postupně se uchytil v podpůrných týmech. Stará se o výzbroj a čistění zbraní. Prcek je přátelský, otevřený a mírně naivní. Snaží se pomoct, kde se dá, což může být občas spíše na obtíž. Není příliš statečný a vyniká svojí nerozhodností. Říká se, že Kapitán Prcka přijal jako svého syna. Jisté ale je, že byl jedním z Kapitánových největších přátel a Kapitán se mu občas svěřoval s osobními problémy. Byl to Prcek, kdo obdržel Kapitánův nedávný dopis a inicioval výpravu.

Slabší a nerozhodná postava. Pravděpodobný cíl manipulace ostatních, ale zároveň osoba, které nikdo nechce ublížit. O Kapitánovi ví zdaleka nejvíc a svým způsobem vytváří hru ostatním.




Průvodce
Kočka ho zná už dlouhou dobu, i když posledních pár let si pouze dopisovali. Proto osobní setkání s ním může být překvapivé. Na druhou stranu družinka už nemá moc možností k výběru. Pokud se chce dostat hlouběji do Prahy, bude muset využít služeb právě tohoto muže. Je ovšem dostatečně důvěryhodný, aby se s ním daly sdílet všechny informace a obavy?

Těžká role, protože postava do skupinky nepatří a musí si získat důvěru. Pravděpodobně si užije mírnou dávku šikany, ale vždy se může odkázat na svojí důležitost. Ví hodně o Praze a o světě mimo blízké okolí Kladna. Průvodce je role úzce spolupracující s organizátory hry. Zná správnou cestu herním územím.




Anna
Annu skupinka nabere až cestou. Podle všeho vyrůstala v Kladně, ale pak ho opustila. Proto má na věci trochu jiný úhel pohledu. Do Prahy se chce hodně dostat a zároveň i něco ví o světě, který Kladeňáci znají jen z vyprávění.

Také trochu složitější postava. Musí si získat důvěru a udržet si jí. Její hráčka si užije balancování na hraně, vyjednávání, zjišťování informací, manipulování a také nějaké ty emoce.



Žádné komentáře:

Okomentovat