sobota 29. srpna 2009

Známá místa

Chceš slyšet o Praze?? Já byl nejblíže na dohled. Přímo do ní jsem se neodvážil. Lidi z osad okolo tam posílají různý chudáky a vyvržence, protože jsou si stopro jistí, že tam zařvou. Někdy mají i to štěstí, že smrt svého vyvolence můžou očumovat někde z kopce nad Prahou. Hnus! Praha je plná špíny na každém kroku a je prej skoro nemožný tam přežít. Ale i tak tam prej pár lidí žije. Prej jsou to, ale pěkní blázni a navíc lidojedi. Bych tomu i věřil: co se v takové díře dá jíst kromě těch pár chudáků, které tam vyženou nebo se tam sami vydají? Jojo, občas se tam vydají nějací sběrači a tak každej desátej se i vrátí. Z toho tak každej pátej přinese hotový poklady! Heh! Uvažuješ o tom? To si to nejdřív spočítej! Áháá, už chápeš?

Vary? Tak o těch jsem jenom slyšel. Ale prej je to moc dobrý místo. Nejen, že tam ze země teče teplá voda, ale ještě ke všemu pitná. Chápeš? Ale je to kurevsky daleko, to je fakt…
Na Moravě si prý žijou líp. Méně Špíny, lepší půda, větší teplo. Ale já nevím. Tak daleko jsem nebyl…

V Nirváně jsem byl jen jednou na pár dní a stačilo mi to na celý život. Hodně se o ní mluví, je to oblíbené město. Říká se že město svobody, štěstí a potěšení. Což je trochu jiné pojmenování pro nehoráznej bordel, moře chlastu, asi milión druhů drog a celé zástupy děvek. A taky zlodějů, lidských trosek a chudáků. V Nirváně je zvanej každej, i mrzáci si zde přijdou na svý. Nikdo tě taky nebude srát s tím, co svému tělu provádíš. Naopak, drogy a chlast ti budou cpát na každém kroku. Baroni, kteří tam vládnou jednotlivým čtvrtím jsou zasraně bohatí, protože svoje drogy posílají i ven mimo město. Jestli tam budeš, dám ti pár rad: rozhodně si dávej bacha na to co piješ, jíš nebo fetuješ. Nikdy to nepřežeň. A taky se do nikoho neser. Nikdo se za tebe nepostaví, když ti bude někdo chtít rozbít držku. A už vůbec ne pokud ten někdo bude místní.

Když jsem byl malý myslel jsem si, že modrá místa na starých mapách jsou místa, která ještě nikdo nezmapoval. Nebo místa, kde je prostě moc Špíny. Pak mi někdo řekl, že je to moře a všechno to najednou mělo smysl. Hlavně teda to, kam vlastně tečou řeky. Hmm, ale víc ti nepovím, z mojí osady nikdo nikdy žádné „moře“ neviděl.

Zastávka u cesty je obchodní stanice vedená Tulákem, dosti proslaveným Hledačem, který se usadil a nyní se místo sběru věnuje spíše obchodu na hranicích s Jednotou. Zastávka je místem, kde se po každé skončené zimě scházejí různí hledači aby si vyměnili novinky, nějaké to zboží a utvrdili své přátelství . Najdete jí někde mezi Mostem a Ústím.

Skleněný Dóm je nejspíše jen vymyšlená legenda. Eldorádo Hledačů. Místo, kde se techy válí po podlaze každé místnosti a mnoho z nich je ještě funkční. Problém je v tom, že každý vidí polohu Skleněného Dómu někde jindy a nikdo v něm vlastně nikdy nebyl. Takže jak najít takové místo?

Tento příspěvek byl publikován dne 1. 3. 2008

Žádné komentáře:

Okomentovat