sobota 29. srpna 2009

Tvorba postavy

Akce Světa po Pádu nejsou klasickými larpy zaměřenými na akci a řešičské konflikty. Jde spíše o atmosféru navozenou prostředím, kostýmy, situací ale především i ostatními hráči. Každý, kdo na takovou akci jede, by se měl zamyslet nad tím, jakým bude přínosem pro hru – jak pobaví ostatní hráče. Je dobré přijet s propracovanou postavou, znát svůj díl informací a opravdu interagovat s ostaními. Je dobré mít navíc i nějaký bonus – nějaký příběh, vymyšlenou situaci, kterou ve hře zahrajete, zvláštní předmět, hlavolam, hru, hudební nástroj – cokoliv. Čemu se ve hře snažíme usilovně vyhnout je povídání si o našem reálném světě. To ale předpokládá že budeme schopní se pobavit pouze s reáliemi Světa po Pádu…

Po lepší propracovanost postav doporučuji tento dotazník: http://www.cra¬vens.cz/petrius/dotaznik_pa.doc. V minulosti jsme ho používali při tvorbě postav v různých RPG, teď jsem ho ale trochu upravil pro účely SpP. Dotazník není nutné vyloženě vyplňovat. Stačí když si ho přečtete, obvykle vás dostatečně donutí přemýšlet nad svojí postavou a lépe jí propracovat. Aby mohli organizátoři postavy lépe provázat, případně vymyslet i nějaké další zápletky, sluší se poslat jim nástřel svojí postavy. Ten by měl obbsahovat stručnou historii postavy, její charakter a motivace. Co bude dělat ve hře a jak zabaví ostaní hráče. Také případné poznámky a něco o výbavě či kostýmu. Malý příklad níže:

VZOR
Sviňák Fred.
Pocházím z Krušnohor. Moje matka dokonce říkávala, že mám předky z druhé strany hor, ale co je mi po tom, když mi to život nezlepší. Mládí jsem měl pěkně zkurvené a tak jsem z osady vypadl hned, jak jsem měl pocit, že se dovedu o sebe postarat sám. Jasně, že to bylo brzo a dostal jsem kůli tomu pár nepěkných životních lekcí. Ale to už je pryč. Nakonec jsem se z toho vyhrabal a dal se dohromady s partičkou lidí jako já. Živili jsme se jak se dalo – kradli, nechali se najímat na kdeco, ale asi nejvíce jsme přepadali lidi na cestách. Žádný sraní. Prostě jsme zabíjeli jiné, abychom sami nechciplí hlady. Hlavně v zimě. Nakonec se i tohle rozesralo. Myslím že tak po třech nebo čtyřech zimách. Samozřejmě, že za to mohla ženská. Myslím, že ženský můžou za většinu průserů. Tak jako tak, nakonec jsme se pořádně porafali a došlo i na nějaké nože. Od té doby se radši toulám sám a společnost lidí nevyhledávám nikdy na déle než pár dní. Jakmile se někdo s někým bratříčkuje déle, začne se všechno zbytečně komplikovat. To já nemám za potřebí, takže vždycky zmizím dřív nebo ještě lépe ukradnu co se dá a případně vykuchám majitele nějakých moc fajnových veciček. V pustině je jeden život zanedbatelný, tak co bych se vzrušoval s tím kolik lidí už jsem zabil…
To je jako s tím posledním týpkem. Docela milý člověk, měl hafo jablek, i dost pálenky a pokecali jsme si na několik večerů, ale pak už to začalo vypadat zase na nějaké pitomé přátelství, tak jsem ho radši kuchnul. Všechny ty jeho storky o jeho osadě bych mohl převyprávět celé. A to taky hodlám udělat až dorazím na Zastávku. Budu se vydávat za něj a všechny ty posraný jabka prodám. Už jsem dva dny nežral nic jiného a z moštu se mi dělá blbě jen na něj pomyslím a pálenka už došla. Jediný co mě hřeje, že za tyhle sračky určitě dostanu pěknej balík, určitě i dost na to, abych si dal pořádnej flák solidního masa. Tolik posranýho ovoce pohromadě jsem ještě v životě neviděl! Kromě toho si tam určitě zachlastám a pokecám s nějakejma lidma. Tam by jich mělo být fakt dost. A jestli tam bude nějaká ženská, mohl bych si i vrznout. Možná zkusím koupit i nějakou pořádnou zbraň. Nožů mám sice plný kapsy, ale k bochačkám mi vždycky hned dojdou náboje. Je to na levačku. A pak je tu ještě jedna věc: pořebuju zjistit jak je to s tou Jednotou. Prý po mě pěkně pase, ale nechápu jak o mě může sakra vědět. Dávám si dost bacha a poslední dobou, každej člověk, kterému jsem kdy nějak ublížil, skončil pod drnem. To se na to teda podíváme. Jen by mě teda pěkně nasralo kdyby tam byl někdo přímo z Jednoty – to by nemuselo být moc dobré…

Shrnutí: Na Zastávce budu obchodovat. Především z jabkama a moštem. Kromě toho budu kecat s lidma a hojně vyprávět historky o osadě, kde se pěstují jablka ve velkém. Na hochy z Jednoty, pokud nějací budou, si budu dávat bacha – co se jich týče, budu hodně vyzvídat abych se dozvěděl, jestli o mě někdo něco neví… Nemám v plánu na Zastávce vyvolávat nějaké konflitky, ale nevylučuju, že nějaký nevznikne sám. Jsem spíše zákeřná bojová postava a s ničím se nepářu… Moje psotava má nulovou morálku a myslí pouze na sebe a svůj užitek. Dorazím v sobotu kolem čtvré do Mimoně a hodil by se mi nějaký odvoz na místo… Potáhnu s sebou nějaký jablka, mošt, své věci a docela dost nožů. Na druhou stranu cokoliv co smrdí jabkama ve mě vyvolává nevolnost a šetřivej taky zrovna nejsem – zkrátka všechno co mám rychle prodám. Klidně i dost pod cenou. Napište mi pls, kolik si toho můžu vzít…

Tento příspěvek byl publikován dne 29. 6. 2008

Žádné komentáře:

Okomentovat